torsdag 24 maj 2012

FO: Min gråa Spadersjal








Mönster: Spadersjal, finns på www.Sticka.org.
Garn: Drops Alpacka, ljusgrå. 6 nystan + ca 3 meter från ett 7:e nystan.
Stickor: Rundsticka nr 4.
Storlek: Ca 2,5 m bred, och 1,2 m lång.
Svårighetsgrad: 2 av 5. Mönstret kräver lite mer fokus än en vanlig TV-stickning. Det allra svåraste var att blocka den snyggt, och framför allt jämt! Jag fick göra det i två steg, jag blockade mittendelen först på en 1,2-säng, och sedan ändarna dagen efter.
Nöjdhetsgrad: 5 av 5. Den blev lagom skir men ändå inte för mycket, och jag tror att jag kommer att använda den.

Och det är min äldsta dotter som poserar med sjalen! Älskade gullunge!

17 kommentarer:

  1. Snygg sjal och vackra bilder!!

    SvaraRadera
  2. Wohoho! Tjusigt! Alltihopa! :-)))) Läser fortfarande i the help. Fasiken vad bra den är! Och det är bruttans (författarinnans) första bok. Kanske kommer det flera! :-)))

    SvaraRadera
  3. Vacker!! Och vilka läckra bilder!
    Den ser stor och härlig ut, kan tänka mig att det var knixigt att blocka den.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  4. Underbar och så fina bilder!

    SvaraRadera
  5. wow! Ljuvligt! Himlen och molnen är ju inte heller fel;)

    SvaraRadera
  6. Vilken stor och härlig sjal!
    Vackra bilder och fin dotter!

    SvaraRadera
  7. De där bilderna är helt galet fantastiska!
    Ses i morgon!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Fantastiska bilder och sjalen ser så fin ut att jag genast hämtade mönstret! Har letat efter en ny sjal att sticka så jag tackar för tipset!

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder! Härligt med en så stor sjal, också!

    SvaraRadera
  10. Oj vad fint! Både sjalen, dottern och solnedgången!

    SvaraRadera
  11. Tack snälla för kommentaren :-)

    SvaraRadera
  12. Tack för besöket på min blogg!
    Underbara bilder! Och så fin sjal! :)

    SvaraRadera
  13. Tack för besöket och fina kommentaren i min blogg! :)

    SvaraRadera
  14. Förresten, hur mkt garn gick det åt till spadersjalen? Funderar på att ge mig på en sådan.. :)

    SvaraRadera
  15. Fantastiska bilder! Sjalen ser så luftig och fin ut framför solnedgången! / Annika

    SvaraRadera
  16. Men oj, en sån sjal! Den ser ju helt underbar ut - och bilderna sen!

    En fröjd att få beskåda! :)

    SvaraRadera