lördag 11 januari 2014

FO ; Lilla grå alpacasilksjalen



Det här var ett ganska snabbt projekt!  Antagligen för att det var den tredje sjalen jag gör från detta mönster, och för att jag ville bli klar med den eftersom den är en present. OCH!, jag har insett att jag måste skaffa mig blockningsvajrar! Fick en ide att använda vanliga raka stickor när jag blockade denna sjalen, och det blev mycket bra och var mycket lättare än att blocka med bara nålar.

Mönster: Mönstret är Girl's Best Friend.
Storlek: Den lilla varianten, denna gång var det faktiskt meningen att det skulle bli en liten (till skillnad från förra gången när det råkade bli en liten).
Garn: Drops Baby Alpaca Silk. Skulle tro att det gick åt ca 60-70 g. Detta garnet var en ny bekantskap för mig, och det var minsann en trevlig bekantskap. Otroligt mjukt och väldigt okliigt. Känns helt ok att jag har en hel påse av detta garn till en kofta!
Stickor: Knitpro nr 4,5.
Svårighetsgrad: 2 av 5. Det är ett väldigt bra mönster.
Nöjdhetsgrad:  Den blev ju som jag förväntade mig, och jag tycker hemskt mycket om mönstret, så detta är väl en 4:a av 5 tror jag.

5 kommentarer:

  1. Riktigt fin! Jag laddade ner mönstret så tack för tipset!

    SvaraRadera
  2. Och den är min! :-))))) Fatta vad glad jag blev! Jag öppnade paketet och bara "LÄÄÄÄÄGG AV!!!!". TACK Blenda! Jag blev så himla gla, det här är en av de finaste presenterna jag fått, för det är en present av någons tid och energi och tanke. Och det är det finaste man kan få, någons tid! Och sjalen, ja den är bara underbar. Ursnygg färg, mörk blyertsgrå Och så alpackasilke från Drops, det är så lent och mjukt. Någonstans en bomullskänsla, mjukt, mjukt, mjukt. Mönstret är snyggt klassiskt spetssjaligt och det är en riktigt bra idé att göra en sådan här sjal lite mindre än de som går ned till golvet, himla praktisk och användningsbar blir den. Jag hade den på jobbet idag, och alla tyckte den var så tjusig och trodde jag hade gjort den själv, hahahah, det tog emot att säga att det hade jag inte! :-)))))
    Åh, det här kommer jag att leva på länge, jag och min nya favvosjal! <3 Såååååååååå glaaaaaaaaaaaad!

    PS Bloggas imorgon! :-)

    SvaraRadera