måndag 10 september 2012

FO; T-shirt i linne

Allrighty then! Här kommer actionbilder på mitt senaste FO. Roligare än så här blir det inte, för uppenbarligen var jag inte på humör för att bli fotad idag...
 


Åh, skynda dig att ta nudå, jag orkar inte le mer....

Ärmen avslutades med minskning och rätstickning.

Kräftmaskor runt urringningen.
 
Det blev någon sorts minskningshistoria i nacken också, skulle nog ha minskat mycket mer bara.


Jag och min fotograf!
Mönster: Inget, först kikade jag på ett Dropsmönster, men sen glömde jag bort vilket det var så jag körde bara på.
Garn: Marks & Kattens M&K Linen.
Stickor: Storlek 3,5 och 4.
Svårighetsgrad: 2 av 5. Jag har ju gjort det så himla simpelt, bara raka stycken i stort sett.
Nöjdhetsgrad: 1av 5.  Njaaa.... Jag är nöjd med färgen, och garnet och känslan i tröjan. Jag stickaden den nerifrån och upp, runt-runt (är ju dokumenterat lat och tycker inte om att montera...) Jag stickade om den 2 gånger, eftersom jag stickade upp till armhålorna  innan jag insåg att jag inte var nöjd med passformen. Mest o-nöjd är jag med ärmarna. De är för vida och för raka, men då orkade/ville jag inte sticka om dem igen.

8 kommentarer:

  1. Den e väl helt ok tycker ja =) du e duktig !

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du lyckats bra med din tröja. Gillar detaljen i nacken.
    Och du är väldigt snygg!
    :-)

    SvaraRadera
  3. En etta ? Av fem ! Nä lite mer tycker jag nog att du ska ge den. Kan kanske hålla med om ärmarna , men dom kanske man kan dra i lite vid tvätt, då blir dom väl längre men kanske smalare . Skitsnyggt med brunt.

    SvaraRadera
  4. Hej igen :-) på tal om bjäfs så tror jag att eftersom det är ett gammalt ord så har betydelsen ändrat sig genom tiden . Jag trodde också att det stod för mer som krimskrams

    SvaraRadera
  5. Nu är jag väl lite otrevlig och säger att tröjan var väl ok, men jag slås först och främst av att du är så himla fin!!!
    Och jag är så jäkla glad att du är min vän :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ibland behöver man få sticka enkelt (men det är konstigt att de enkla stickningarna är de man drar upp och stickar om, drar upp och stickar om flest ggr). Jättefina bilder på dig!

    SvaraRadera
  7. Fina bilder och fin tröja.

    SvaraRadera
  8. Snygg! Känns lite som ett sånt där plagg så kan smyga på en och bli en favorit bara för att det är så enkelt och rakt, allra helst om känslan i garnet är skön. Bara att dra på till vad som helst liksom.

    Sällar mig fö till de latas skara... eller lat och lat, mer så att jag tycker att det är roligare att lägga tiden på sånt som är skoj än att lägga den på att montera, när man ju faktiskt lika gärna kan sticka ihop alltsammans på en gång!

    SvaraRadera