söndag 25 november 2012

FO: Mössa i baby merino

En mössa är klar. 


Mönster: Inget mönster, på den här heller (Det har visst blivit en del utan mönster det sista. Hm?).
Storlek: Carro-size.
Garn: Drops Baby Meriono, och Drops Symphony till tofsen.
Stickor: Nr 3,5, rundsticka och strumpstickor i slutet.
Svårighetsgrad: 1 av 5.
Nöjdhetsgrad: Tja, jag tycker väl att den blev en... 2:a kanske. Den ser väl ok ut, men tror att tofsen är lite tung. Hela nystanet gick åt (och fy 17 vad jag hatar att göra tofsar! Finns det tofsmaskiner?).

2 kommentarer:

  1. Snygg mössa! :-)) Först trodde jag att du hade satt en pälstofs i toppen, mössan ser precis ut som de häringa mössorna man finner runt Stureplan, typ stickad med en rävpälstofs i. Snygga!
    Dina keramik är helt underbar, jag gillar fåglarna! Speciellt ugglorna! Helcoola! Tror också att det är bra att inte leran pratar med dig, om den gör det någon gång, kanske du skall ta lite ledigt? :-)))
    Här har det varit lugn helg, stickning, djupa andetag och introducering av en ny lite bebis. Zooet växer... Bilder kommer...
    Ha det fint! :-))))

    SvaraRadera
  2. Blev också väldigt förtjust i dina figurer så himla söta och vid liv! Mössan ser jättefin ut . Tofsmaskiner har jag inte sett till några .

    SvaraRadera