onsdag 13 juni 2012

FO: Gröna Anna











Mönster: "Blues" från Drops (136-23).
Garn: Drops Baby Merino, grön som synes. 7 nystan ca. I orginalmönstret ska det vara Drops Safran och Drops Cotton Viscose, men jag gillar inte bomullsgarn nåt vidare.
Stickor: Virknål nr 3,5.
Storlek: S.
Svårighetsgrad: 2 av 5. Det var lättare än jag trodde, och eftersom jag är lat gjorde jag det ändå lättare för mig, genom att jag virkade hela kroppen runt-runt, i stället för att göra framstycke och bakstycke för sig. Och så använde jag ju samma färg hela vägen förstås.
Nöjdhetsgrad: 5 av 5. Tycker den blev himla bra - sen återstår ju att se om den blir använd, detta var inget "beställningsjobb" utan jag gjorde den för att jag såg en sån himla fin version hos Lisas Garnkorg och blev alldeles förtjust! (Nu har jag dock fått beställning på en likadan i mörkblått av yngsta dottern!)

9 kommentarer:

  1. Superfin!! Och så härligt med färg!
    Kul att kunna inspirera . Hos mig är det totalt dött på garnfronten just nu tyvärr !

    SvaraRadera
  2. Jättefin tröja - på en fin modell!!

    SvaraRadera
  3. Tack snälla!
    Jätteläcker grön tröja du gjort!

    SvaraRadera
  4. Så himla fin ( på en fin tjej)

    SvaraRadera
  5. Den är jättesnygg! Bilderna ser ut som om det var modellbilder från någon garn/mönsterkatalog! :-))) Ha en härlig och lugn sommar, så hörs vi till hösten! Jag skall fortsätta packa... :-)

    SvaraRadera
  6. Såååå vacker - både tröja och tjej!

    SvaraRadera
  7. Vad snygg! Är inte mycket för att virka själv, men nu blir jag nästan lite sugen... Bra jobbat!

    SvaraRadera
  8. Riktigt läcker tröja, och vilka härliga bilder! Får lite Loreen-vibbar...
    Men vad är detta med att göra fram och bakstycken?! Ok när man har ett stort tyg och ska klippa till delar, men när man stickar eller virkar?! Känns liksom onödigt omständigt?

    Ser fram emot att få se FO-bilder på din pippikofta. Är väldigt nyfiken att se hur din färgkombo tar sig ut i helhet så där, för den såg ju väldigt lovande ut sist jag såg den på bild!

    SvaraRadera