torsdag 9 augusti 2012

FO: Pulsvärmare

Vad töntigt det blir när man ska fota handledsvärmare... Men kör i vind, nu är det gjort i alla fall! 


Kolla, snyggt halsband! Ett Berså-löv (visst heter porslinet Berså, eller blandar jag ihop det nu?) av Stig Lindberg.


Mönster: Ett Dropsmönster igen, detta.
Garn: Drops Alpacka.
Stickor: Storlek 3.
Svårighetsgrad: 1 av 5. Mycket lätt, men en lite finurlig spetskant. Den borde man ju kunna återanvända tänker jag. 
Nöjdhetsgrad: 5 av 5. Enkelt och bra, alpacka är himla trevligt, dessa kommer att göra jobbet (dvs värma händer och handleder när det blir kallare igen på jobbet). Precis ett sådant projekt jag behövde nu. 

4 kommentarer:

  1. Så fina de var. Like godt å begynne å gjøre klar saker og ting, Tror jeg vil strikka disse her. ;-)

    SvaraRadera
  2. Nämen jag tycker det blir fint med pulsvärmarbilder . Och Berså är helt underbart !
    Snyggt att de var så där långa förresten , såna ska jag nog oxå göra .

    SvaraRadera
  3. Inget fel på dom bilderna!
    Snyggt med så långa pulsvärmare!

    SvaraRadera
  4. Mysiga muddar!

    ...men ja, det är en historia för sig att fota muddar. Men men, vad gör man inte för att få till en bild?! :)

    SvaraRadera