torsdag 24 april 2014

FO: Fluffigt och varmt!

Tja, jag vet inte vad jag ska kalla detta, jag har hela tiden tänkt att det blev visst en "väst-grej", men en väst är det ju inte alls egentligen! Jag ser väl inte precis att jag kommer att använda den NU, men kanske när det blir vintersäsong igen?





MönsterKoftans Kofta  - så himla bra bas att utgå från!
Storlek: Min storlek, så M/L sisådär.
Garn: Drops Fabel, och Drops Vienna, en tråd av varje. Har aldrig stickat med Fabel tidigare, och kan väl inte påstå att jag fått någon direkt uppfattning om garnet nu heller eftersom det stickades ihop med Vienna. Vienna har jag däremot testat förut, men jag kom verkligen inte ihåg att det luddade så här mycket! Helt sinnessjukt verkligen.
Stickor: Knitpro nr 9!
Svårighetsgrad: 2 av 5. Tänker man bara ut i stora drag innan man börjar, hur det ska se ut, så provar man sig fram till resten sen.
Nöjdhetsgrad:  Tja, tycker att plagget blev rätt ok, och den är sjukt varm så den kan nog bli bra framåt hösten. Det jag är lite fundersam till, är just att det luddar så förbannat... Varje gång jag stickat på den, så har jag varit tvungen att dammsuga både mig själv och soffan efteråt. Såatte, vet inte. Men jag tycker att idén med sneddade framstycken funkade, och att det blev ganska snyggt. Så, det är väl en 3:a av 5 möjliga tror jag! Luddet drar dock ner.

3 kommentarer:

  1. Den ser jättefin ut! jag gillar verkligen den sneda framkanten!

    kanske funkar den lika bra kyliga vårkvällar:)

    SvaraRadera
  2. Ludd kan göra en galen men jag gillar verkligen tröjan/västen,

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte den blev fin! Men på en bild så slipper man ju besväras av ludd, det är få saker som är så irriterande som plagg som luddar av sig. Hoppas den slutar med det, så den får komma till användning.

    SvaraRadera