måndag 10 december 2012

FO: Vantar!


Två par vantar, som varit färdiga ett tag men inte fotats förrän nyss.
 
Mönster: Ett Drops-mönster, detta!
Storlek: S, tror jag.
Garn: Drops Nepal, svart.
Stickor: Nr 4 och 6, strumpstickor då.
Svårighetsgrad: 2 av 5.
Nöjdhetsgrad: Ja, jag vet inte, tycker de blev lite för smala och spetsiga liksom. Och tyvärr syns mönstret rätt dåligt i svart garn. De hade nog gjort sig bättre i annan färg. Men mönstret var rätt ok att sticka. Om ungen kommer att använda dem, det vet man inte.
 

 
Mönster: Inget mönster, jag virkar på och provar allt eftersom.
Storlek: Ja, medium väl.
Garn: En tråd Drops Alpaca Bouclé och en tråd Drops Alpaca. Gick väl åt ca 50 gram vardera.
Virknål: Nr 5.
Svårighetsgrad: 1 av 5.
Nöjdhetsgrad: Ja, dessa är jag nöjd med, det är ju precis vad dottern ville ha; vantar utan tjafs!

För övrigt kollar jag på Nobelbanketten, och fnissar förtjust över att ett tema för utsmyckningarna och underhållningen är stickning!

2 kommentarer:

  1. nice mittens! they look very soft and warm :)

    SvaraRadera
  2. Heja för noll krusiduller. Du får sluta skämma bort dina barn med stickat och ha dem själv i kylan ;) Grymt fina!

    SvaraRadera