söndag 3 november 2013

En nybakad ettåring!


Igår var det kalas för min yngsta systerdotter som alltså fyllde ett år! Av moster fick hon bland annat denna björnmössa, som jag freestylade fram på fredag kväll. Den blev kanske i minsta laget, eller i alla fall sitter den lite tajtare än jag såg framför mig. Men å andra sidan är jag rätt nöjd med att den passade överhuvudtaget, för det där att sticka i rätt storlek till någon som man inte har tillgång att prova på allteftersom, det är mest som en gissningslek, tycker jag!

Jag virkade den i Järbos Molly, ett akrylgarn, som är supermjukt. Gillar ju inte akrylgarn, men såg egentligen inget alternativ till något som ska sitta så på huvudet/halsen på en liten varm tjej! Virknål 7, tror jag.

3 kommentarer:

  1. Sötnos! :-))) Och bara slänga ihop den sådär, schysst! Du är super på att virka! :-))

    SvaraRadera
  2. Oj oj så gulligt! Både modell och björnmössa.

    Jag gillar inte heller akryl, men börjar misstänka att det är enda alternativet till ickekliande plagg till barnen. Allt som innehåller minsta gnutta ull ratar mina pojkar.

    SvaraRadera