tisdag 27 november 2012

FO; Tovade vantar med snöflingor!

Jag har visst snöat in på snöflingor!
 

 
Fast den här gången är snöflingorna nålfiltade!
 
Mönster: Numera virkar jag bara på, men jag tror att jag fann mönstret första gången hos Frisky Frog.
Storlek: Medium skulle jag tro - jag har höftat efter mina händer i alla fall.
Garn: Drops Alpacka Bouclé, 4 nystan. Jag virkar löst med dubbel tråd. Snöflingorna är som sagt nålfiltade, med rester av Drops Eskimo. (Den ull jag hade var för beige, ville ha ljusare snöflingor!) Har ju gjort ett par tidigare i det här garnet, naturvita, och då syntes inte polyestertråden som ingår i garnet när de var färdigtovade. Det gör de alltså lite grann nu. Men det gick att plocka bort det som stack ut ur vanten så det blev ok ändå till slut.
Virknål: Storlek 7.
Svårighetsgrad: 1 av 5. Detta är lätt, det svåra är att virka vantarna tillräckligt mycket för stora för att de inte ska bli för små när man tovar dem i tvättmaskinen.
Nöjdhetsgrad: Jo men, dessa är jag nog jättenöjd med tror jag, så jag sticker ut hakan och drar till med 5 av 5! Nu hoppas jag att min kära vän blir nöjd också...

5 kommentarer:

  1. Precis, så skall det se ut, ut med hakan! :-))) Skitsnygga är de! Och snöflingetemat är himla kul och fräscht! :-)) Men, undrar om det inte är dags att skriva ned ett virkmönster, så att sådana som jag som inte kan virka vantar på fri hand, kan härmas lite? ;-))
    Tänkte lite på din tjej som satt uppe och väntade på sin pojkvän. Det är så himla mycket kärlek i det, omhändertagande på ett sådant varmt sätt. Att verkligen BRY sig om en annan människa. Ja, jag ville bara säga det. Skulle bli väldigt glad om jag hade en dotter som gjorde så :-)
    Är fortfarande hemma och tänker. Det gäller att komma på rätt köl även tankemässigt, innan man skall ge sig ut igen. I den riktiga världen. Men det är skönt att kunna tänka hela tankar igen. Och faktiskt kunna tänka ut vad man skall fortsätta att brottas med och vad man skall ge upp. Välja sina strider, heter det visst! :-)
    Må så väl i mörkret! :-))

    SvaraRadera
  2. Hur snygga som helst ! Din vän kommer bli hur glad som helst

    SvaraRadera
  3. Supersnygga! Som sagt, jag älskar snöstjärnor, det kan inte bli fel! :)

    SvaraRadera
  4. Ser nästan ut som reflexstjärnor...
    Tack för kommentaren om mina glasögon och sjalen, ja, efter några dagars användande så vet jag att det är en Emmasjal :-)

    SvaraRadera