lördag 10 augusti 2013

FO: Rosa hals till en 5-åring!

Ett supersnabbt restgarnsprojekt blev det igår kväll, en halstill min systerdotter! Den blev rätt mysig, och nu hoppas jag att den passar också. 
 
 
Mönster: Ett dropsmönster, detta.
Storlek: 98/116, hoppas det ska passa en snart 5-åring.
Garn: Drops Baby Merino, och det gick åt knappt 50 gram.
Stickor: Knitpro nr 5,5.
Svårighetsgrad: 1 av 5. Busenkelt.
Nöjdhetsgrad: Tja, funkar den så är jag supernöjd! Hon får den i födelsedagspresent om några veckor, så får jag se.


3 kommentarer:

  1. Hej hej igen! Här har det stickats under sommaren vill jag lova!:-)) Din Contiguous-kofta är supersnygg! Och visst är det ballt att sticka uppifrånochned (ETT ord, eller hur?). Älskar att det är klart när det är klart liksom! Sy axelsömmar kan man ju multna ned och dö av, så trist är det. Hua. Kragen kommer nog den lilla vännen att älska, ser väldigt go och mysig ut. Och vintern skall bli kall, vad det någon som sa (spått i kaffesump?).
    Jag har inte varit så produktiv vad gäller stickning i sommar. Har påbörjat en del, vilket är ajjabajja, UFOna börjar bli föööör många...
    Läste ditt inlägg om stickpoddarna, och jag tänkte som du tänkte först. Jag har liksom svårt att lyssna på andras pladder, gillar inte heller tv-sofforna i morgonprogrammen, om inte personerna som sitter där är ovanligt smarta och listiga och kunniga. Annars tycker jag det liksom blir som när jag och mina vänner pratar och fnittrar. Varför skulle jag vilja lyssna på andras typ trams? Men efter ditt inlägg skall jag också lyssna. Har TVÅ TVÅ TVÅ veckor kvar av min semester, då skall jag sätta mig ned och kolla av vad de pratar om :-))
    Sticka lugnt!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att den blev jätte söt !!!
    Koftan du har gjort är jag nästan avis på :) superfin!!! Jag måste också testa att sticka på det viset någon gång, gillar heller ínte att montera.

    SvaraRadera
  3. Jättesöt liten halstub och din rosa kofta från förra inlägget är ju bara för underbar! Den ser perfekt ut, till det mesta.

    SvaraRadera