fredag 20 juli 2012

FO: Virkad tröja i marinblått


Jaha, så var nr 2 färdig! (Jag märker att när jag gör något jag gillar/tycker är roligt eller fint, så blir det ofta fler än en...) Den är i stort sett likadan som den här, fast att jag nog faktiskt har lyckats typ en miljard gånger bättre (nåja) med att montera i ärmarna. Skulle nog vilja säga att rent hantverksmässigt, så blev den här betydligt bättre - övning ger färdighet heter det ju! Och någon dag i en snar framtid, så ska jag ta bilder på dottern i den! EDIT! Nu har jag tagit actionbilder av tröjan på dottern! Dem kan du se HÄR!

Mönster: "Blues" från Drops (136-23).
Garn: Drops Baby Merino, marinblå (färg 13, bad 60229).  Knappt 7 nystan. I orginalmönstret ska det vara Drops Safran och Drops Cotton Viscose, men jag gillar ju inte bomullsgarn nåt vidare.
Stickor: Virknål nr 3,5.
Storlek: S.
Svårighetsgrad: 2 av 5. Lat = Jag virkade hela kroppen runt-runt. 
Nöjdhetsgrad: 5 av 5.

Å nu är ju den stora frågan - vilket av alla projekt som jag har i huvudet, ska jag nu ta tag i. Jag vann ju möntret till a-MAZE-ing Shawl, så den vill jag göra, sen har jag ett nytt syskonbarn på väg som jag ska göra bebisfilt till. (Har funderat på om man skulle kunna göra bebisfilten utifrån a-MAZE-ing? Beror väl på vilken vinkel det är på "tippen", måste ju inte vara prick 90 grader, men nära i alla fall. Hm.) Och så har jag ett halvkilo lingarn som jag tänkte göra en tröja till mig själv i - men jag vill göra den med typ båtringning, problemet är att jag nog inte passar i det tror jag. Jag kanske måste kompromissa med mig själv där. Decisions, decisions...

2 kommentarer:

  1. Tack snälla du för krya på dig :-)
    Jag håller med dig, mosiga Tagetes är inte vackert...
    Vilken snygg tröja du har virkat! Jättefin!

    SvaraRadera