fredag 11 januari 2013

FO; Handledsvärmare På Tvären




Mönster: Detta är en sammanblandning av två mönster egentligen, dels detta dropsmönster på handledsvärmare, och dels spetskanten från På Tvären-sjalen.
Garn: Drops Alpaca, 1 nystan det gick åt.
Stickor: Nr 3 rundsticka (började med gammaldags vanliga långa raka för det var visst de enda jag hade. Men det funkade ju inte, pga himla obekvämt, så jag fick hastigt och lustigt panikköpa en rundsticka på typ ICA).
Svårighetsgrad: 2 av 5.
Nöjdhetsgrad: De här är jag nöjd med, det är en 4 av 5! De funkar fint, och jag gillar flätan. Jag gillar att de är så långa också!Tummen funderade jag på att testa att göra med förkortade varv (dvs jag drömde om hur det går till två kvällar i rad), men det slutade med att jag stickade in en tråd i annan färg och plockade sen upp maskorna på strumpstickor. Det funkade fint, men när man inte har dem på sig så ser det så dumt ut när tummen står rakt ut (I-landsproblem, javisst). Jag lade även upp med annan färg också, och sen avmaskade jag ihop från båda stickorna, så jag slapp att sy ihop dem! Avskyr ju som bekant att montera, pga superkass på det. 

5 kommentarer:

  1. Både snygga och praktoska kan tänka! =)

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att ha så där långa!

    SvaraRadera
  3. Snyggo värmare! Gillar flätan, väldigt välplacerad! :-) Ditt skrivbord ser ut som mitt, lika tangentbord, blå och grön penna och färg på bordet. Delar vi rum, fastän vi inget märker, typ?
    Grattis i efterskott! Nu har vi kommit över det otäcka med 40-årsstrecket, eller hur? ;-)
    Det är kaos hemma, som vanligt. Skulle behöva en vecka hemma med att röja efter jul och besök, och efter att ha kommit hem efter en resa. Det blir liksom automatiskt ett bombnedslag hur fort jag öppnar resväskan för att packa upp. Mycket märkligt. Dessutom fick vi ebola, eller egentligen svinkoppor, innan vi åkte iväg. Baggar som ger hudinfektioner. Inget farligt, men attans äckligt. Och då måste man tvätta handdukar, sängkläder och kläder som en galning. Har beställt två prova-på hemstädningar för att se om det är så halleluja som alla säger att det är.
    Skall bli kul iallafall med ett nytt stickår! Det finns många roliga saker i pipe-line!
    Kram och må så gott! :-)))

    SvaraRadera
  4. Fina!
    Tack för tycket! Jag ska kanske inte borde leta längre men jag tror ju att jag ska hitta något bättre ;-)

    SvaraRadera